för att må bra!

Hej på er!

Nu för tiden har vi börjat att äta bättre och röra oss, jag var och köpte mig ett gymkort förra veckan också.
Nu ska jag må bra!
Mår bra gör jag redan, otroligt bra mår jag, älskar allt det vackra i livet, men något som inte mår bra är just vanorna.
 
Jag orkar inte sitta hemma och säga att jag vill bli som förr. Det händer inget då.
Så nu har jag tagit tag i livet, nyttig mat på bordet och träning med måtta och nöje.
Tänk.. nu står vågen på startvikten av graviditeten igen, efter 2 veckor med bra mat?!
Tänk..... "klapp på axeln"
Jag behöver därmed bara tjocka på musklerna lite, shit vad jag är laddad!
 
 
Vilken skillnad det blir på vardagen om man bara orkar röra sig lite.
Energin har jag inte sett på länge men nu finns den, skönt att kunna motivera sig själv att röra på sig.
 
VI äter inte stenhårt efter någon diet eftersom jag ammar, men vi har mindre kolhydrater och mer grönsaker och sallad (vilket jag skulle kunna leva på också).
Men framför allt har vi slutat med godsaker. Inte ens på helgerna har vi köpt hem.
Det är det största steget, att avvänja kroppen från sötsakerna.
Men nu CHECK på det, så är jag inte ens sugen längre
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hon använder dom fortfarande tyvärr :)

2013-01-30 @ 10:00:28
URL: http://liviasmamma.blogg.se/
Postat av: Stina- med Fröet i magen

Skönt att få röra på sej lite, samt att äta bra! Då mår man som allra bäst, så är det bara!
Äta nyttigt och bra gör jag, men har ju inte fått röra på mej som jag brukar (pga för tidiga förvärkarna)å som det kliar i benen nu! SNART får jag börja med min barnvagnspromenader- som jag längtar! hihi :)

Svar: Men det är det verkligen. Dock tycker jag det kan bli lite långtråkigt att gå här ute alldeles ensam, fastän Hög är hemskt fint! Men snart har du kotten här och då kan vi ta barnvagnsrace tillsammans :)
Sandra Westlin

2013-01-30 @ 15:05:19
URL: http://stinatrasselsudd.blogspot.com
Postat av: Stina- med Fröet i magen

Ja, alltid kulare med sällskap!
Det gör vi mer än gärna, snaaart så! :) Kram!

2013-01-31 @ 21:37:21
URL: http://stinatrasselsudd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0