en fråga till er gravida!

Hallå i rutan!
Har inte alls sovit bra, vet inte om det börjar bli en vana att jag ska vara vaken från ca 3 till 6.
Jansson skriker som aldrig förr, han har börjat med det sen han har fått börja varit ute.

Inatt vid 4 fick jag nog. Då ska jag släppa ut han, men istället så börjar han med "jaga mig". Så jag får springa genom lägenheten för att få tag på skiten. Uh vad icke-populär han var!

Iallafall har jag slängt på mig lite kläder och nu ska vi snart åka på husvisning. Jag är så nyfiken!
Det jobbiga är ju att man har byggt upp ett hopp nu, och med våran tur lär vi ju knappast få huset.
Bra inställning va? haha


Jag har en fråga till er gravida/mammor-
Är det bara jag som inte har kontakt med barnmorskan.
Jag var där på inskrivning i vecka 9 (på grund av att jag var i thailand till vecka 13) och ska inte träffa barnmorskan förrän i vecka 25?
Jag tycker det känns så långt emellan, man vill ju veta om det växer som det ska eller om mina värden se bra ut osv.
Hur såg era besök ut hos BM?


Kommentarer
Postat av: sara

Jag fick också reda på att jag var gravid väldigt tidigt. Redan u v 5. Fick då en tid för inskrivning, sedan fick jag ultraljuds tiden på en gång men inte förens i v 18-19 fick jag se de lilla livet. Sen fick jag en träff med barnmorskan redan v 21 sen har jag gått regelbundet under hela graviditeten. Kanske det är olika på bmi räkningen osv för hur många gånger man förnuft hur ofta ?

2012-03-29 @ 13:09:09
URL: http://sauraa.bloggplatsen.se
Postat av: Frida - mamma till Liam och bebis i magen

Första graviditeten gick jag jätte ofta. Men nu andra gången har jag bara varit på inskrivning och har inte tid hos bm på flera veckor. Men om du vill ha fler tider är det nog bara att säga till :)

2012-03-29 @ 13:28:18
URL: http://Frudrutt.devote.se
Postat av: sara

Jag var hos BM i v6 och bara pratade typ. Sen åkte jag och min sambo till Sri Lanka 3 veckor så jag fick komma tillbaka på den "riktiga" inskrivningen i v 10 när vi kom hem. Då sa hon att jag skulle höra av mig efter rutin ultraljudet för att boka en ny tid hos henne runt v 24. Efter de ska jag gå 1 gång i månaden fram till v30 då jag ska gå varannan vecka tills bebisen kommer. så att du inte har nån kontakt med din bm är helt normalt :)



. kram

2012-03-29 @ 14:45:43
URL: http://saarawo.devote.se
Postat av: Stina

Så är det för mig också, tycker det är lite konstigt. Skulle jag få bestämma så skulle jag vilja träffa henne regelbundet under hela graviditeten och inte bara i slutet.

2012-04-05 @ 15:46:06
URL: http://stinavictorian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0