Sista besöket hos barnmorskan?

Godmorgon!
Antar att ni också har vaknat till ett regnigt sverige?
Jag har tillockmed vaknat inatt av regnet som smattrat utanför, ändå har jag sovit med öronproppar.
Antar att mina mamma instinkter börjar ge sig till känna, är otroligt lättväckt just nu.
Idag hade vi ett besök hos barnmorskan inbokat. Förhoppningsvis sista besöket var det. Jag hoppas på det iallafall. Har inget besök inbokat innan beräknad förlossning.
Hur som helst så tog jag upp min krånglande ljumske. Den låser sig rätt så ofta när jag går vilket gör att jag i princip kan ramla, rätt obehagligt när man är framtung. Det berodde iallafall troligen på nerver och mitt hemskt mjuka bäcken. Så det är inget att oroa sig för iallafall.
 
Bebis är fortfarande ruckbar, och kommer antagligen inte vara helt fixerad förrän förlossningen är på G.
Tydligen rätt vanligt det också. Hon ligger åt rätt håll iallafall, så då är jag lugn.
Kurvan har sänkts en aning, har legat över "normal" kurva ett tag, men den har återgått till det normala.
Barnmorskan tippade på 3200-3500gram kärlek :)
 
Vi bokade in ett nytt möte, det är två dagar efter beräknad födsel, alltså den 13e september, och då görs en hinnsvepning som förhoppningsvis ska dra igång kalaset. Om inte så blir det ett ultraljud cirkus en vecka efter BF som kommer kolla mängd fostervatten och hur den lilla mår. Därefter får vi se om det blir igångsättning eller om vi väntar ut henne själv.
Känns iallafall otroligt bra att veta att jag får en hinnsvepning två dagar efter beräknat, är ju säkerligen inte allt för kul att traska över tiden, om man tänker på hur otroligt trist det är just nu att vänta in tiden.
Men om prick 2 veckor kanske det hela sätts igång, det känns iallafall som om vi har hoppet och lågan brinnande tills det datumet, och hoppas att om inte hon är ute innan, så vill hon ut då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0