dags att inte skjuta upp saker

"jag ska bara vila lite först"
Vila lite? nej det existerar inte riktigt i min värld just nu.
Jag får helt enkelt prioritera vilningen före alla andra sysslor här hemma, annars fungerar jag inte.
Men en tvätt har jag fått i maskinen iallafall, nu ska jag strax hänga den och sen kanske packa lite i BB väskan.
Dags att ha den redo ifall att liten får för sig att titta ut snart, troligen inte men ändå!
Appropå väskan som ska med till BB, hur svår är inte den att packa?
Jag vet ju knappast vad som kommer behövas. Så var det något ni saknade när ni var inne på förlossningen, eller kanske något ni inte skulle klara er utan, please tipsa mig.
Min väska ekar nämligen fortfarande tomt...
 
Nyss var pappa hit och drack en kopp kaffe, han påpekade att det var lika kallt inne i huset som ute.
Nu är det verkligen dags att vi får igång värmen i elementen.
Dags att få igång kaminen i köket också, för den ger ju bäst värme.
 
Nej men ett ryck nu igen så det blir något gjort.

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej! Jag tyckte också BB väskan var krånglig att packa... Men sen när man väl är där och fått sin lilla skatt så nöjer man sig med det mesta, då känns allt så självklart helt plötsligt. Obeskrivligt, men du kommer ju snart få uppleva det! :-)
Det jag hade velat ha med mig som jag glömt var eget shampoo, balsam och tvål.. För dem som de har där är inte så "spännande".. Kände mig mkt frächare när jag fick mina egna! :-) Också egen handduk kan vara skönt..
Amningen fungerade sådär för mig första dagarna, hon sög fel och jag fick då JÄTTEont i vårtorna. På apoteket finns det speciella "pluttar" som man sätter på vårtorna, de gick jag och köpte och det blev mycket bättre på en gång! Smärtan försvann! :-) Så det kanske kan va skönt att veta att man har en sån..
Lite tips bara.. :-) Kameran oxå då förstås.. :-)
Lycka till och hoppas lillan vill komma ut snart!! :-) Kram Fia

Svar: Ja, det kan jag förstå. Men kläder och sådär. Har packat ner två byxor, två body och en overall typ. Om man nu klarar sig på det? Finns så mycket man skulle kunna pula ner i väskan, men kanske hellre lite för mycket än för lite :)
Kameran är viktigast känner jag, resten får lösa sig självt ;) kram!
Sandra Westlin

2012-08-30 @ 17:01:00
Postat av: Mamma

Vila du, för det är det du behöver just nu..... Så lyssna på kroppen. Den kommer att behöva den energin till förlossningen å tiden efter. kram kram Älskar dig mamma

2012-08-30 @ 17:06:51
Postat av: Fia

Absolut hellre för mycket än för lite! ;-)
Haha.. Vi hade då iaf för mycket till Tilde, är ju inte direkt så att dem "skitar ner sig" så mycket.. :-) Men något varmt att ha på när ni åker hem och mössa är väl mitt tips.. :-) Har förresten en sån där newbie mössa efter Tilde.. En i gammelrosa.. Men är inte hundra på om jag vill avvara den.. ;-) Men OM jag vill bli av med den så lovar jag att höra av mig! :-) Kram

Svar: Ja det är väl så, men blöjor å sådär, måste man ha det? Åh, men vill du bli av med den, så säg till... Dom är otroligt svår att få tag på, och man vet ju varför :P
Har tillockmed pratat med kyrkan om dom har fått in någon till "bättre behövande", och dom skulle höra av sig om dom fick in en, så får jag väl göra ett byte där isåfall ;) haha! Desperat man är alltså! Kramis
Sandra Westlin

2012-08-30 @ 17:49:23
Postat av: Therese

Ta med eget mjukt toapapper!!! Deras gör så ont att torka sig med efter förlossningen och då klarade jag mig ändå utan stygn, kan tänka att det gör ännu ondare om man måste sy! Allt till bebisen får man, två startboxar med amningskuddar till dig, blöjor, "smörjor", oljor, våtservetter, bindor, allt! både från libero och pampers! Om du får problem med amningen så lyssna på DINA behov, dom kan vara riktigt elaka på bb! ta med amningsnapp utifall du skulle få problem, det är bättre än att det ska bli sårigt och göra ännu ondare, jag ångrar till tusen att jag inte stod på mig mer! hoppas allt går bra! Och smärtan är värt det om och om igen! ;) Ha en underbar förlossning kram

Svar: Ja jag kan tänka mig att deras papper är som taget direkt från träden! Men det var många bra tips, kanske ska ta och gå igenom packning osv ett par gånger till :) kramis
Sandra Westlin

2012-08-30 @ 19:53:18
URL: http://thereseforsstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0