Spöke?

Jag kom på att jag måste berätta om vad som hände inatt!

Jag vaknar med ett ryck av att våran dörr öppnas och sen stängs.
Såklart väcker jag Jonas eftersom jag stenhårt trodde det var en inbrottstjuv som säkert skulle ha ihjäl oss..
Iallafall blir jag svinrädd, men efter en stund hör jag Jansson skrika.
Jansson?! Han var ju ute?

Tidigare igår när vi var ute så var även Jansson ute, men när vi kom hem var han inne?
Kan ju vara grannen som släppt in honom då, men inte skulle väl grannen öppna dörren till oss klockan 3 på natten?

Dessutom, det var helt knäpptyst utanför oss efter dörren öppnats. Om det var någon som gått ifrån huset skulle man hört den yttersta dörren stängas, och om det var grannen som kommit hem skulle vi hört trappan efter att dörren stängts.
Men det var alltså knäpptyst!

Spökar det hos oss eller?
Tycker inte det är särskilt mysigt att någon öppnar lägenheten mitt i natten.
Då vet jag ju att man kan ju låsa, men eftersom det bara bor vi och en till i huset, och den yttersta dörren alltid är låst så struntar man i det ibland..

Hur som helst så var jag dödsrädd inatt, tro inte att det var jag som klev upp och kontrollerade att dörren var stängd efteråt, nej för det var Jonas ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0