Photoshop trick...

Har suttit och lekt lite med Photoshop, för att enkelt kunna redigera minna bilder så som jag vill ha dom.
Jag vill ha dom i gammaldags stil, med färger som är lite matta!

Det är enkelt. Det enda du behöver använda i Photoshop är Kurvor.
Du ändrar alla kurvor till S kurvor, Utom den blåa kurvan, som ska korsas. Dvs du drar i hörnen och sänker på så vis.

Jag s-u-g-e-r på att förklara.
Hoppas alla kan photoshop!

Detta är mitt resultat.

Före: Jag har använt mig av dagsljus, så därför rätt kall bild.



EFTER.
Jag har S:at färgkurvorna, det är det enda som är gjort med photoshop.
Och ja, Visst vart bilden bättre? Mer livlig?


Kommentarer
Postat av: Denana

Det blev mer action i bilden, sjukt snyggt!

Brukar du använda actions? om inte det är grymt och jätte enkelt! :)

2011-02-08 @ 14:52:45
URL: http://denana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0