Sandra gör egna ljus!

Såhär gör du:

Du har ljusmassa, det stog att det skulle smälta i ett metallkärl i vattenbad.
Jag chansade och smälte det på spisen istället!



Sedan satte jag fast veken i metallplattan som ska vara i botten på ljuset.
Jag la lite stenar i botten för att stabilisera den.



Sen häller man i ljusmassan och petar sedan ner dekoration direkt efter.
Vill man ha stenar så häller man i det, eller i mitt fall snäckor så får man sticka ner det..






I morgon får ni se resultatet, just nu är det lite grumligt.
Hoppas på att det försvinner!
Detta är ju ett utmärkt julklapptstips.
Kanske göra ett ljus med ett fotografi i?
Perfekt julklapp till mormor och morfar, eller farmor och farfar?

Hoppas ni fått lite inspiration!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0