Boktips!

Igår läste jag ut den här boken. Jag började egentligen för längesedan, men bytte när jag köpte en som jag tyckte lät mer spännande.
Men jag tog tag i den här boken för två dagar sedan..

*Boken var sjukt bra, det handlar om en flicka som har trubbel i familjen. Mamma är psykiskt störd och tipsar Teresa (som boken handlar om) att ta livet av sig för att slippa uppleva allt, och en pappa som är alkoholist.
Hon placeras på alla möjliga hem, psykhem.
Man får läsa om Teresas resa genom att vara självmordsbenägen och kampen om frihet.
På Kendall house (där hon mestadels bor) händer ett och annat.........

*Helt klart värd att läsa, mycket intressant och jag kände att jag hela tiden var arg och ledsen av vad som skrevs.
Den är verklighetsbaserad. Det gör ju alltid böckerna mer intressanta.

Nu tycker jag att ni ska springa till närmsta Bokhandel eller bibliotek och låna denna!



Teresa Cooper- inspärrad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0