"kort" flygresa

Tänkte berätta en liten story om våran korta flygresa hit ner till Thailand.

Vi skulle lämna arlanda halv 9 på onsdagen, redan då vart planet inställt och kom iväg halv 10 istället.
Vi hade ett plan att passa i Wien runt 11, och hade planet gått halv 9 istället så hade vi haft en 30 minuter på oss att komma till planet. Stressigt.

Men nu när planet gick halv 10 istället så missade vi naturligtvis planet, men se där.... Ett mynt till trilla ner.
Flygplatserna var stängda på grund av snö kaos.
Så Paris, Frankfurt och Wien var stängt, så vi tog oss inte vidare mot Bangkok som planerat.

Istället blev vi visad till flyghotellet i Wien, där vi skulle få sova ett par timmar, (från ca 01.00 till 04.30)
Då skulle man kliva upp och boka ett nytt plan till Bangkok, liksom först till kvarn på olika plan, reservplatser.
Jag fick dela rum med en tjej som hette Karin, hon var 89a från Luleå, som reste ensam.
Gick väl bra tills vi hamnade på rummet, som hade konstiga ljud för sig, plus en spegel som jag inte avgudade.
Jävla speglar och spöken som går bra hand i hand. uuha.

Dagen efter så klev pappa upp och var bland dom första att boka nytt flyg.
NATURLIGTVIS, så gick det klockan 23 på kvälllen?! Ett dygn efter flyget vi egentligen skulle åkt!
Fyfan.
KLockan 12.00 var det utcheckning från hotellet, och resterande del av dagen fick vi tillbringa på denna ytterst tråkiga lilla flygplats.

Nu när jag tänker efter gick tiden snabbt, men nej... Jag åker aldrig mer ett flyg med mellan landningar.
Vi kom fram till Bangkok efter mycket om och men, och fick ett nytt plan där efter 3 timmar. Så vi är ju framme iallafall.
Ett dygn senare sådär.....

Hoppas ni njuter av att se det där, men kortlek och passians (vet inte hur det stavas) var min bästa vän...

Nu tänker jag sova min första natt i Bungalowen för att kliva upp klockan 07.30 för att åka till flygplatsen och möta min älskade lilla boyfriend och Alinda.
Godnatt sverige, goodnight thailand!


Kommentarer
Postat av: bitterfittan

ååh jag är avis! sola för mig med ;)

2010-12-11 @ 12:38:51
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0