"Måndagsbarn"

Godmorgon!
Har inte riktigt börjat min dag än. Jag och Ia-Li har legat och myst i sängen.
Hon blir mer och mer vaken för varje dag som går, så himla roligt att se!
Sen har hennes ögon börjat bli mer blå, inte dom stora svarta kornen som dom flesta småbarn har i början.
Tiden går så otroligt snabbt!
 
När jag gick på föräldrautbildningen så var vi 6 par föräldrar som var med.
Ia-Li föddes på måndagen den 10september, prick en vecka efter föddes en liten pojke.
Igår, på måndagen den 24, föddes ännu en pojke.
Lustigt att tre måndagar i rad, så har hälften av oss föräldrar fått sina mirakel.
Kommer bli intressant att se om det kommer komma ytterligare något måndagsbarn från gruppen.
 
 
Hur som helst, idag ska vi iväg till bvc, dags för mätning och vägning av liten igen.
Sist vi var där hade hon växt 4cm och var uppe i sin födelsevikt igen.
En lång men nätt flicka är hon, hoppas hon tänker följa sin kurva bara.
 
Ska kolla om dom har en våg som jag kan väga mig på också, är nyfiken på hur mycket jag tappat och hur mycket som återstår att arbeta med.
Jag tycker kroppen har återhämtat sig otroligt bra, bättre än förväntat. Än så länge känner jag ingen hets för att vara som förut. Det har ju trots allt varit hemmet för min dotter i 9 månader. kan inte bli vackrare än så!
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida - mamma till Liam och Enya

Vilken vacker liten flicka ni har. Och vilket ovanligt och fint namn hon har :)

Svar: Tack så mycket :) Ja, hon har fått ett rätt eget namn, tror det bara finns 3 stycken som heter Ia-Li :)
Sandra Westlin

2012-09-25 @ 11:15:41
URL: http://frudrutts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0