Hallonplattor?

Måste man vara något geni för att lyckas baka småkakor?
Minns när vi bodde i stan och jag skulle baka mycket lätta vaniljdrömmar, dom vart platta.
Nu har jag stått i köket och bakat hallongrottor, eller ska jag säga hallonplattor?

Jag följer recept, jag gör som det står men ändå blir dom platta?
Undrar om det är för att vi har ny ugn här, så det blir kanske helt annan temperatur inne där.
Eller så är jag helt enkelt inte gjord för att baka just småkakor.

Men dom smakar.... mmmm.....
Till en hallonplatta dricker jag farmors hemgjorda saft.

Kommentarer
Postat av: Emmis

Men lilla gulliga vännen, har inte du använt formar till dina hallongrottor?

Svar: haha, nu skulle jag kunna känna mig otroooligt blåst. Jag har hittat receptet i en kokbok vi fick från IKEA när vi köpte köket. Det stog att man kunde göra dom på ett vanligt bakplåtspapper, så det gjorde jag, men jag kanske skulle haft formar ;)
Sandra Westlin

2012-09-27 @ 15:39:53
URL: http://emma8513.wordpress.com
Postat av: Birgitta

Du kanske glömde formar;)

Svar: Det stog i boken, som visserligen kommer från ikea att man inte behövde ha formar, vilket jag trodde på just då, nästa gång är det inget alternativ att hoppa över formarna ;)
Sandra Westlin

2012-09-27 @ 18:40:43
URL: http://Birgittaoskoskarsdottir.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vart kommer det fina kaklet ifrån? :)

Svar: Bauhaus :)
Sandra Westlin

2012-09-27 @ 21:51:00
Postat av: Carro - 22år och 2barnsmamma

Hahha, men gud förlåt, jag kunde inte låta bli å skratta. Vilka gulliga!:) hahaha.. platta går de ju också göra och dom verkade ju vara god ändå, så varför inte ;) Nya kakor. Hallonplattor ;)

2012-09-28 @ 11:28:11
URL: http://norbergcaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0