det finns folk till allt



Jag tycker det är intressant att DU kommenterar här.
Vilken skillnad gör det om VI köper ett hus, från att betala 5500:- i månaden i HYRA eller att köpa ett hus och betala i princip samma peng, men som sedan går till oss själva?
 
Vissa människor njuter och lever på det här, att klaga på andra.  förstår inte hur folk tänker, när kan ni njuta av andras lycka?!
Finn lyckan i dig själv istället och var glad för andras skull.
Jag vill iallafall att vårat barn ska få bo och växa upp i ett rymligt hus med plats för lek.
Där även vi kan må bra och ha plats för oss själva och våran kärlek som kommer växa sig ännu starkare och större.

Men vissa mognar tidigare, och det har vi ju ett tydligt bevis på här.
Jag tänker inte sitta och säga att jag är så "mogen" heller, men jag är hellre "körd och idiot" ur din syn, än att bete mig som dig.  Ger dig stor eloge! :) 

Har inte tagit bort din IP adress här, för att du kanske ska börja tänka på vad du skriver..

Kommentarer
Postat av: ENDENISE

usch så irriterande med såna kommentarer!

2012-03-29 @ 19:45:43
URL: http://endenise.se
Postat av: Caroline

Tror det kommer vara billigare för er att bo i Njutånger. Tror vi betalade 4000-4500 när vi bodde i Njutånger. :)

2012-03-29 @ 20:17:17
Postat av: J

Det finns väldigt trista människor här i världen, ödsla inte din energi på dessa. Tänk istället på alla lycka du/ni kommer uppleva dom kommande åren. Hus och familj, vad mer kan man önska sig?



All lycka till dig och din pojkvän/sambo.

2012-03-29 @ 20:31:36
Postat av: Frida - Mamma till Liam och bebis i magen

Jadu de finns då idioter överallt. Vad roligt ändå att köpa ett hus där de behövs göras lite grann så man får göra de till sitt eget :)



svar; Läste att vattkoppor kunde börja med små utslag, så vi får väl se imorgon om det kanske har utvecklats till vätskefyllda koppar. Annars är det nog värmeslag som du säger. Men tänkte direkt att det var vattkoppor då det går på dagis. Kram

2012-03-29 @ 20:41:09
URL: http://frudrutt.devote.se
Postat av: Yvonne

Svenska avundsjukan kallas det! Inget att bry sig om å lägga energi på. Gör som ni vill o känner för!

2012-03-29 @ 20:45:31
Postat av: Denana

Du är bäst Sandra, puss!

2012-03-29 @ 23:15:00
URL: http://denana.blogg.se/
Postat av: Carro - tvåbarnsmamma

Hhaha, ååå vilken avunsjuka de lyser igenom kommentaren.

Visst, de kanske blir liiite dyrar med att bo i hus. MEN, vad får man inte för de?

En gård, större utrymme... folk behöver inte se vad man gör hela tiden.

De är underbart att bo i hus och de är värt pengarna.. De är inte så dyrare än i att bo i lägenhet. Om man bortser ifrån att nåt skulle gå sönder förstås. Å sen gräsklippning å soptunna.. Men de är sååå värt de. :)

2012-03-30 @ 08:53:32
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Michaela



kika gärna in på min blogg där jag skriver om mitt liv som småstads tjej med en dröm om att flytta till alanya där min pojkvän bor. bloggen kryddas även med min egen konst samt mode- och träningsinspiration.



ha en fortsatt bra fredag! kram

2012-03-30 @ 09:17:21
URL: http://michaelakivisto.blogg.se/
Postat av: Carro - tvåbarnsmamma

Mm, sjukt!

Du kommer nog få vara beredd på att få såna kommentarer nu när du bär på en liten skatt.:)

De kanske är en person som inte alls kan få barn. Å därför blir avundsjuk!

Vad vet jag?

Men folk är expert på att bli avunsjuka på folk som blir gravid.

Visst, jag kan också avundsjuk på folk som blir gravid, men de är en annan sorts avundsjuka, jag vet ju exakt vad du går igenom, å de är ju nåt alldeles underbart, å just den där första tiden är ju sååå speciell :)

2012-03-30 @ 09:23:22
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Carro - tvåbarnsmamma

Mm, ja.. de finns verkligen folk till allt, exakt allt!!



Får man fråga hur länge ni försökte?

2012-03-30 @ 10:35:52
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Carro - tvåbarnsmamma

Ja man är ju överlycklig även om de inte tagit så lång tid.

För oss har de gått på första försöket varje gång.

Även fast man har känt på sig att man är gravid, så blir de ändå en liten chock :P Shit äre verkligen sant? :P

2012-03-30 @ 11:13:02
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Carro - tvåbarnsmamma

Ja, de är verkligen sjukt hur kroppen fungerar. Och att man verkligen VET att man är gravid innan man ens har testat sig. Att de är nåt som inte brukar vara så i vanliga fall. :)



Är verkligen glad för eran skull! :D ni kommer bli kanon fina föräldrar. :)

2012-03-30 @ 12:10:19
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Carro - tvåbarnsmamma

Hahah ja, men blir jätte chockad, å sådär lite halvt skakis i kroppen :P

Å adrenalinet rusar. :) Den känslan har typ inte lagt sig förrän på slutet å då ska man typ klämma ut ungen. Sjukt egentligen, men tiden går sååå fort.

Å den går ännu fortare när bebis kommit ut.

Fasen Ebba är redan 2år, å de känns som att vi nyss låg där på BB och trängdes i EN säng för att alla ville vara tillsammans hela tiden, även fast vi hade två sängar :)



Å nu har vi en till också, som snart är 1år. Shit alltså... :P

Jag är redan sugen på en till. Men, de får vänta nåt år. :) Tror inte jag orkar med två småbarn. Orkar kanske jag gör, men jag får nog ingen egentid å de behöver man för att orka :P

2012-03-30 @ 12:18:24
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vi betalar nog inte ens 5000 i månaden skulle jag tro:) Så vi skulle ju förlora på tex en trea istf ett helt tvåvåningshus plus källare :) Folk är ju alltid avundsjuka, nästan så de är lite roligt att den kommenterar, slösar ju bara sin egen energi på ingenting..

2012-03-30 @ 15:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0