svar: angående strandpromenad




Jag skrev inlägget igår om att jag vill ha en strandpromenad i Hudiksvall.
Jag menar då att det skulle vara otroligt fint att lägga en grusväg eller asfalterad väg ända från stan ut på maln.

En väg med lampor som kan lysa upp när det är mörkt.
En väg där man vågar gå även ensam.

Man kan väl säga att vägen skulle kunna börja efter kajen, alltså efter båthamnen, sen ska den gå precis nån meter ifrån vattnet ända ut till Maln.

Om vi nu ändå bor i Hudiksvall, en "hamnstad"... Varför inte spela lite på det?
Jag garanterar att alla som är lite hurtiga eller så har lust att springa iväg och gå "strandpromenaden" till Maln.
Istället för att gå inne vid vägen och kolla på HIABs arbetsområde. Eller ett OKq8?
vad hade du valt?

Jag tycker att en liten väg längs med vattnet ut dit vore något.



Hoppas du som skrev kommentaren läser det här och kanske lämnar en ny kommentar också.

Det är ungefär såhär jag menar

bilden är från google.

Kommentarer
Postat av: Carro

Guuud vilken bra idé :)

Jag hade absolut tagit en promenad där.



Plus att jag tycker att vägen ska vara lite bred och inte ligga nära bilvägen.

Skulle vara skönt att kunna låta barn också gå där utan att behöva passa så dom inte springer ut på vägen. Jag menar, de är inte alltid dom vill sitta i vagnen, iallafall inte min tös då de är roligare att springa :)

2011-05-10 @ 10:55:13
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Du, så tänkte jag med Ebba också.

"Äsch nu kommer jag ju ändå bli tjock så nu kan jag ju lika gärna äta vad jag vill". Men tänk om jag inte hade ätit allt jag såg, undra om vikten inte hade stannat på de den gjorde, och undra om jag hade fått tillbaka kroppen lättare.



Nej fy, denna graviditet har verkligen varit lättare att hålla sig ifrån massa gosaker, för jag vet vad tungt de blir att få bort kilona efteråt.

Man tänker alltid "Äsch de rinner av mig när jag ammar." Tjoohejdu, de gör de inte alls de. 8kg tappade jag. Dom andra 10kg då?? :P nej fyy! :P

2011-05-10 @ 10:56:54
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

ja, det vore jätte snällt :) om jag kan ha det bara, men det är värt att testa :)

2011-05-10 @ 11:01:58
URL: http://famwesternerg.blogg.se/
Postat av: Hej

Det skulle kunna vara en bra idé, verkligen!

Problemet är ju bara att det typ ligger hus med strandtomter hela vägen från typ ericsson, ut till maln.

Tror inte att dem har sån stor lust att bygga en strandpromenad på sin tomt, haha.



Tack för en rolig blogg.

2011-05-10 @ 19:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0