keep the silver on your ring

Någon som har råkat ut för ringar som tappar färgen och blir gula och fula?

Det har jag!
Nästan alla ringar som iallafall jag köper från tex Gina, H&M, Kicks, Åhlens osv som inte är i äkta silver, dvs målade i någon färg tappar ofta färgen.
När händerna blir fuktig eller när man använder ringen ofta så slits färgen tillslut bort, och när du tar av dig ringen så får du grön eller blå rand på fingret.

Vackert? nej!
Jobbigt? ja!

DÄRFÖR......!

Du kan därför måla ett genomskinligt nagellack på insidan av ringen, och även utsidan så att färgen inte fortsätter försvinna. Nagellacket håller ytan stark, och färgen lossnar inte.
Jag målar nagellack i mina ringar, och jag tycker det fungerar utmärkt!

Fram med ringarna som kan vara hela och fina länge..
Dom gamla som färgen lossnat på, säger jag hejdå till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0