barncitat om kärlek

Måste få lägga ut den här, hittade den på en blogg och tycker att det är så himla roligt och gulligt skrivet!

Hur skulle du fått ditt äktenskap att fungera?
Säga att hon var vacker, även om hon såg ut som en lastbil. (Rick, 10 år)

När är det okej att kyssa någon?
När de är rika. (Petra, 7 år)

Vad är giftermål?
Giftermål är när man får behålla sin tjej och inte behöver lämna tillbaka henne till hennes föräldrar. (Erik, 6 år)

Det är när någon har gått ut ett tag och pojken friar till flickan. Han säger: "Jag tar dig för att behålla dig i hela mitt liv, eller i alla fall tills vi fått barn och skiljer oss, men du måste göra en speciell sak för mig." Sedan säger hon "ja". (Amanda, 9 år)

Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?
Du måste hitta någon som tycker om samma saker. Om du till exempel tycker om sport, ska hon tycka om att du tycker om sport, och förse dig med chips och dip under tiden. (Emil, 10 år)


Egentligen är dom otroligt smarta!

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: jamen det tkr jag du ska:) jag gymmade med min pappa förut också, de uppskattar lite far och dotter tid så:D

2011-01-24 @ 17:17:44
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Caroline Mill

Vi ska åka till Koh lanta :) ska bli så underbart! antar att ni hade det bra? det va inte längesen du kom hem därifrån väl? vart var ni föresten? :) kram!

2011-01-24 @ 17:21:27
URL: http://carolinemill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0