lycklig?

Idag på jobbet läste jag en intressant tidningsartikel.
Den handlar om lycka, att känna sig lycklig.
Det är många som är olyckliga idag, så den här är till er.


LYCKLIG?
Det är du som bestämmer.


Nej, det är inte den STORA, STORA lyckan jag talar om, den som någon annan ska ge en.
Inte heller tror vi på lyckan kommer, lyckan går, den Gud älskar lyckan får....
Så ser inte lyckan ut!
Idag är det snarare: Vill du ha lycka? Jamen gå ut och ta den då?!
Det är inget fel att jaga lyckan!


Till er olyckliga: Träning framkallar lycko hormoner. Även att skratta framkallar det. Så ligg i sängen och skratta även fast det inte är äkta, det fungerar.
Jag tycker ni ska lägga ansvaret för olyckligheten på er själva.
Jag vet inte hur många gånger jag har hört: Det blir som man gör det till!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Om det vore så enkelt skulle nästan alla vara lyckliga..

2011-04-19 @ 18:32:07
URL: http://pernillanordell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0