saknad av förlorad

Är det någon av er som funderat på hur en död människa ser ut?
Hur det skulle kännas att lämna sin egen kropp?
Jag ryser av tanken

Att förlora en närstående gör hemskt ont.
Men att förlora en närstående som gett oss mycket, som funnits med hela livet, varje födelsedag, varje jul, varje dag, sårar ännu mer.
Det är svårt att begripa att folk ger sig av,
det är svårt att det nu var min mormor.

Hon har varit med så många år, och varit så snäll mot oss.

Jag minns när vi var yngre, på sommaren så åkte vi ut med husbilen till Järvzoo, sov över där och åt mormors goda pastasallad med gräslök i. (måste ge er receptet sen)
Och så hade hon köpt presenter åt oss, som hon gömde och vi fick leta.
Minns mycket väl att vi fick pennfack, pennor, sudd, målarböcker osv..
Det är minnen som stannar barnhjärtan FÖRALLTID.

Jag minns också när Mormor och Morfar var ute och reste mycket, tror det var tyskland.
Då köpte mormor prydnadsdockor, hon var noga med att dom skulle påminna om oss själva, dom hade ju kläder och olika ansiktsuttryck..
Jag minns en av dom väl, den hade tungan ute... Antar att jag är retlig och skojjig av mig.
Johanna tror jag fick en pojkdocka, hon var ju lite av en kille, lekte med bilar och dinosaurier.

Jag minns även att mormor försökte lära mig spela piano, hon lärde mig barna i bullerbyn.

Jag minns att jag såg betty boop på något program för första gången hos mormor, Då hon går över ett hål i marken å så blåser kjolen upp.

Jag har så mycket minnen att jag knappt kan hålla i sär dom, å det gjorde så ont i hjärtat av att se sin mormor ligga livlös. Hon var så olik sig, men så vacker på något sätt. Det var ett speciellt lugn i sovrummet, så annorlunda...
Jag försökte känna doften av någonting, men kände ingenting.
Hon låg där i sina favoritkläder,hon hade fått på sig sina sockar som hon gjort själv, och jättefina blommor under händerna...
Hon var vacker, min lilla mormor.

Men det fick mig att inse att hon har det bra nu, hon slipper ha sin cancer och hon slipper lida.

Nu sover hon gott.
Älskade mormor

Kommentarer
Postat av: t i f f a n y

svar: det var så lite så, allt bra? :)

2010-10-12 @ 13:56:08
URL: http://tiffanyeliasson.blogg.se/
Postat av: t i f f a n y

svar: åh jag beklagar verkligen! ♥

Nja den är ingen vidare mår verkligen dåligt just nu, ja vet det suger verkliugen!

2010-10-12 @ 14:15:04
URL: http://tiffanyeliasson.blogg.se/
Postat av: t i f f a n y

svar: Tack detsamma :)

2010-10-12 @ 14:24:44
URL: http://tiffanyeliasson.blogg.se/
Postat av: Din tjej

<3 vad fint skrivet.. ögonen fylldes av tårar. Sandra, hon kommer alltid finnas vid din sida <3

2010-10-12 @ 15:22:02
Postat av: / Pernilla

Älskar dig <3

2010-10-12 @ 15:22:43
Postat av: Josefine

KRAM <3<3<3

2010-10-12 @ 18:03:39
URL: http://nilssonjosefine.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Hahha ja visst blir man sugen ;)

2010-10-12 @ 18:57:29
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Denana

Fint skrivet, beklagar verkligen men nu finns hon uppe och bevakar dig



<3

2010-10-12 @ 22:27:23
URL: http://denana.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0