Dagens fråga!

Jag sa ju förr idag att jag hade ett bra ämne att prata om här på bloggen, och mitt ämne är religioner!
Vi i Sverige, har rätt till att bli kär i vem vi vill, ha samlag efter 15 års ålder och gifta oss med den rätte.
Vi lever alltså efter vårat eget behov.

Men sen kan muslimer som bor i Sverige leva efter sin religion. Dvs tvingas att gifta sig när dom är 19 osv.
Dom tycker till exempel att hedersmord är OK?
Dom måste helt leva upp till sin religion, och svenska killar är något som dom inte får vara med.

Då är frågan, borde dom inte leva som vi i Sverige gör? Att kärlek är något som kommer.
Det är ju trots vårt land(från start) inte för att jag inte tycker det är okej att muslimer är här.
Men borde dom ändå inte få leva som oss?

Att muslimska ungdomar iallafall kan få bli kära i svenska pojkar, dom ska få gå på fest osv.

Jag tycker det är jättehemskt, tanken på att bli bortlovad, eller att måsta förlova sig snabbt.
Tanken på att måsta bli kär i en person med samma bakgrund som jag.
Eller att en flicka i första klass, ska vara ensam i klassen med att bära slöja.
Jag tror den flickan har svårt att se sig själv lika vacker som dom andra tjejerna med långa flätor!

Jag menar, är inte kärlek något vackert?

Det borde få komma av sig själv. Man ska inte bli tvingad.
Låt ungdomarna som kommer från andra länder, få leva som svenska ungdomar.
Jag tycker det är rätt!

Så dagens fråga är:
Borde,oavsett religion ungdomarna leva på samma sätt? Dvs en lag att här gäller sveriges lagar, här lever vi som svenskarna gör?

(Jag är inte rasist eller har något emot invandrare)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0