Cryin

Jag vill inte att livet ska vara orättvist nå mer.
Jag vill att alla ska få chansen att leva tills dom blir nöjda och känner att dom har fått sitt.
Men att man ska behöva leva sista tiden av sitt liv med en plågande sjukdom är inte rättvist.
Man blir inte nöjd, man blir inte lycklig och får inte leva hur man vill tills man dör.

Jag vet att du sa till mig på sjukhuset "Jag är inte rädd för det här Sandra, jag har väntat på det här"
Men jag vill inte tro att det du sa var sant, jag vill inte det.
Jag vill att du ska få bo i Bergsjö med morfar, åka upp till stugan i Slagavallen som du älskade och bara vara.

Nu vill jag inte inse att det jag får höra är sant.
Att du ligger där och kämpar sista timmarna med kroppen full av morfin.
Jag känner att du vela avsluta ditt liv hemma i Bergsjö och känner att jag är glad för att det är där du befinner dig med dom närmaste..

Men jag vill att du ska få forsätta ditt liv som mamma, fru, mormor, syster och älskad..

Jag hatar det här.
Jag älskar dig
mormor!



Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag blir alldeles tårögd.. Livet är orättvist! men människan ska födas, leva och sen försvinna. Jag är helt säker på att din mormor älskar er alla och är nöjd över det hon har levt och upplevt men sånt här suger, man vill helst inte vara med om det.. men det ingår i ens liv tråkigt nog.. Jag älskar dig min starka och underbara vän <3<3<3

2010-10-07 @ 14:53:58
URL: http://nilssonjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0