no more tråkiga tröjor!

Fredag, äntligeeeeeen fredag. Har längtat sedan i söndags faktist, men nu är den här. LOVELY
Så tragiskt att vi faktist har våran längsta skoldag på fredagar, då det är beräknat att vi elever ska vara tröttast.


Så nu har jag precis dragit fram symaskinen, IGEN!
•Har du också massa trista, helfärgade "döda" t-shirtar i garderoben?
Jag rotade fram en helt vit, t-shirt. typiskt träningströja. Den var ju inget man använder sådär vardagligen, så med en sax och en hand full av fantasi, så lyckades jag med det här!

•Först började jag med att klippa av halsen lite, så den blir lite oval, det vill säga hänger ner över ena axeln.
Sedan klippte jag ut en dödskalle och sydde fast lite slarvigt med symaskinen på höger axel.


•När döskallen sitter där, vela jag även utmärka t-shirten på framsidan, bara för att liksom... då ser det mer ut som om det inte är en heeelt vanlig tshirt. Så jag klippte ett svart band från samma tyg som döskallen, och knöt en liten rosett som jag sedan sydde fast. Och även under rosetten så vek jag tyger lite, så det blir lite struktur i tyget. Det ser lite mer speciellt ut när tyget blir veckat.

Så här har ni lite tips, ni som är lessa på vanliga, tråkiga tröjor. Hämta en bild på internet eller måla en själv och måla av på ett tyg, brodera sedan fast det på tröjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0