capo



Nu kan man spela det flesta låtar, när man har en capoklämma, för bra!
Idag ska jag låta bli gitarren, eftersom jag har för mycket plugg på schemat, mår illa av att tänka på det faktist.
Skön och kort dag idag, 2 timmar filosofi och sen 2 timmar psykologi, hade ett prov jag inte ens kollat på, dock ett prov som vi valde att skriva om ett speciellt ämne med hjälp av 7 stödord. Jag lånade carros papper, skrev 7 egna stödord och gjorde provet utifrån det, och jag lyckades. Blev iallafall cirkus 4 sidor men kanske bara har skrivit massa strunt, men det får jag nog veta när man får tillbaka det.

Har en utomordentligt fruktansvärt plågat svenskaprov i morgon, förstår inte hur jag ska lära mig allt som svenska skrifter. Runsvenska, fornsvenska, nysvenska och nusvenska. hallå? är det inte svenska vi pratar?
Ljud, ord, grammatik... huvudsaken är väl att vi kan nusvenska som vi pratar nu...
Blir hemskt less på att vi alltid måste plugga på sådant som man absolut inte har nytta av i framtiden, i detta fall då om man inte vill bli journalist eller författare osv..

Men i detta fall siktar jag inte på det, så låt mig göra något roligare..
Gitarren blir alltid mitt offer när det är något tråkigt på schemat, spelar så fingertoppar och hudslamsor flyger omkring i rummet som små fjärilar.. men ack så värt det är!

Nu ska jag iallafall slå ögat ner i svenskapapperena, låt oss se om jag lär mig något!

toddels



Kommentarer
Postat av: olego

skippa capot å vandra ner på halsen ist ;)

2010-02-23 @ 15:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0